Tenkte gjøre litt benchmarking. Må jo følge med på hva som skjer der ute. Lurte på en ting:
Hvem er det egentlig som har de mest fornøyde kundene i verden?
Så, jeg googlet “de mest fornøyde kundene i verden”.
På 4. plass dukker Rapps pressemelding opp.
På 1. plass kom denne:
“Hellos kunder forbruker fire ganger mer enn gjennomsnittet. Nadir Nalbant er fornøyd.
Snart fire måneder er gått siden Nadir Nalbant lanserte telefoniselskapet Hello. Nalbant er svært entusiastisk.
- Vi har vært og er opptatt av å få de riktige kundene, og de mest fornøyde kundene. Det har vært en bevisst strategi for oss, sier Hello-sjefen. Det innebærer at Hello i særlig grad har utviklet tjenester og løsninger for bedriftsmarked.”
Men hva er det man tilbyr - som kundene blir så fornøyde med? Jo dette:
“Bredbåndstelefoni over mobiltelefonen. En løsning som er integrert i mobiltelefonen og innebærer at kundene kan ringe over internett fra sin mobiltelefon når de befinner seg innenfor en trådløs sone (wifi sone). Mobilen velger selv det trådløse alternativet.
Forbrukerne bruker mobiltelefonen på ordinær måte. Brukergrensesnittet er som på en vanlig mobiltelefon og kundene ringer på samme måte som de er vant til.
Løsningen kan sammenliknes med vanlig bredbåndstelefoni eller Skype. Den eneste forskjellen er at det er innebygget i mobiltelefonen. Fra før av har hvem som helst kunnet bruke slike tjenester fra bærbare PC-er, så lenge de befinner seg i trådløse internettsoner. Forskjellen nå er at brukeren kan benytte dette uten å bære på en bærbar PC.
- Mobil bredbåndstelefoni er et fenomen som de etablerte frykter mer enn noe annet. For Hello som representerer en ny generasjons mobilselskap er det en stor mulighet, sier Nadir Nalbant, i Hello AS.”
Hmm. Very interesting.
Man fokuserer på det eksisterende og økende kommunikasjonsbehovet, kombinerer eksisterende teknologi til å optimere og tilrettelegge for brukeren og pakker alt sammen inn i en kjent dings. Og så er det bare å tute og kjøre. Kommer den med inkludert barbermaskin også?
Løp og kjøp!
Benchmarkingen fortsetter.
No comments:
Post a Comment