May 21, 2007

my mood 08.34 am

I natt drömde jag att jag vaknade upp i det förflutna. Jag tror att det var 1990, men samtidigt sa jag något i stil med "Så bra, då kan jag uppleva USA-VM igen". Alltså 1994. Dröm är dröm.

Men egentligen handlade det om att tiden stoppat upp på något märkligt sätt. Inte idag, men förr. Och helt plötsligt hade jag gjort en tidsresa och var där och skulle fixa allt. Tror jag.

Det där med att fixa allt är nog en efterkonstruktion eftersom jag inte riktigt kommer ihåg mer än det där med 1990, men börjar lägga till och brodera. Ad lib efter dröm (post morpheum??).

Dags för tolkning: Allt var bättre förr? Det spelades bättre fotboll förr? Dinner didn't agree with me? 1 vecka med målarfärg börjar sätta sina spår...?

Dream Of Me: Orchestral Manoeuvres In The Dark

Inget citat. Texten är pynt. Musiken är bäst.

No comments: