Nov 3, 2006

view from my window when autumn goes winter

Is på dammen. Mamma och barn leker Bambi.
Solen tränger genom grenarna och det är vita fläckar med snö både här och där (egentligen ganska vackert, men jag hatar kyla och det sätter sina spår – också när jag sitter bakom mitt fönster vet jag att det är svinkallt ute och att jag snart ska ut i det......jepp, otroligt smart att bo i det här landet...jajajajajajaja...rub it in...rub me warm.....).
Vita fläckar med snö. Inte mycket, men tillräckligt. Nu ligger det väl till påsken.
Folk på väg hem. Som myror på rad. Två och två. En och en. Många till vänster mot slottet. Många andra till höger mot Hegdehaugsveien. Många med ryggsäck.
En cyklist som har stoppat för att ta bilder av bron och den frusna dammen.
Det är fredag. I november.

No comments: