Oct 3, 2006

netcom karaoke

Vi i NetCom fyller 13 og vi feirer oss selv med noe som mest ligner på et veldig internt internopplegg.
Vi danser, synger og skryter i noe som ser ekstremt påkostet ut.
Er dette "folkelig"? Blir det nøtteknekkesuksess? I'm doubtful.
Ja, merkevaren NetCom trenger en revitalisering – her har det ikke skjedd mye i det siste, men spørsmålet er om man ikke heller burde prøvd seg på noe vesentlig mer offensivt – moderne, dynamisk, dristig blablabaddabla. Ikke go mainstream.
Jeg trodde at NetCom skulle være en utfordrer (en posisjon som alltid får goodwill etc). Altså den som fortsetter å stresse de som bør stresses. Og som kjemper for meg – den enkelte forbrukeren.
Nå fremstår man helt enkelt bare som den del av et duopol man de facto er. Og da må man passe seg. For folk liker David.

Men nå er musikalen et facto, og da er det en ting leg lurer på:
Hva er poenget? Hvorfor gjør man dette?
Når man nå velger å se på 13 års suksesser (eller lanseringer), burde man da ikke også kommet med noe nytt?
Noe som vireklig var en lansering NÅ?
Noe man kunne selge...?
À la: "Og i år, 2006, lanserer vi Megausperduper XXXXX".
Dvs. beviset for at man fortsetter å være en pådriver i markedet.
Men nei.
For hva har egentlig skjedd etter MMS i 2003? Filmen gir ikke noe svar.
Sannheten er vel at man har hatt en del tekniske trøbbel, ikke tror på 3G - at man helt enkelt ikke tør komme med noe.
Eller? Prove me wrong if you can.

No comments: