Mar 20, 2007

my mood 14.18 pm

Ikväll ska jag på förpremiär på 300.
Om jag ser fram mot det?
Well.... 300 spartaner mot 250 000 perser. I Frank Miller-format.
Detta kan bara bli bra.

THIS IS SPARTA!



Trivia: För länge, länge sedan var det en plats i Lund som hette Sparta (är där säkert fortfarande). Här låg min institution (Semitiska Språk), här spelade jag innebandy, här gick jag ut (Pub Sparta - och alla möjliga klubbnamn som Åppåtåppa) och här fuskade jag radio på Radio AF/P4. I 3-4 år gjorde jag nästan allt här, utan att bo. Och sedan - aldrig tillbaka. Sparta tillhör historien.

Men allt är inte toppen. Imorgon spelar Kris Kristofferson på Konserthuset. Och jag kan inte komma. Får trösta mig med att inkludera 3 klassiska Kristofferson på min nya spellista. Och 3 klassiska citat. Nothing like country and western.

Me And Bobby McGee: Kris Kristofferson

"Well I'd trade all my tomorrows for a single yesterday,
Holdin' Bobbys body close to mine"

Help Me Make It Through The Night: Kris Kristofferson

"Come and lay down by my side til the early morning light
All I'm takin is your time. Help me make it through the night."

Sunday Morin' Comin' Down: Kris Kristofferson

"On the Sunday morning sidewalks
wishing Lord that I was stoned
'cause there is something in a Sunday
that makes a body feel alone"

No comments: