Feb 21, 2007

one hit wonder

Missa inte Musikbyrån Special på fredag:
Historien bakom A-has världshit "Take On Me"

"Take On Me" skrevs 1981, floppade och blev först en hit 1985. Vad hände på vägen? Den passserade 2 band, fick 2 olika videos och bytte namn från "The Juicy Fruit Song".

Sändningstider:
Fredag 23 februari SVT2 kl 21.30
Lördag 24 februari SVT24 kl 20.30
Lördag 24 februari SVT2 kl 00.10
Tisdag 27 februari SVT2 kl 00.00
Eller http://svt.se/musikbyran 30 dagar efter första sändningen.

Mer info om detta program och mycket annat på Musikbyråns blogg (klicka över).

Dagens Se & Hør: En gång snackade jag med Pauls son, August, nära Kaffepikene vid Frogner Stadion. Eller snarare, han snackade med mig. Han ville veta hur gammal Jesper var. Själv var han 5. Paul satt på en mur med en kaffe och log. Han nickade mot mig som för att bekräfta att han var han. Och så gick Jesper och jag vidare.
Jag har snackat med Brett Anderson också. I en SAS-lounge.
Stay tuned.

No comments: