Jul 31, 2006

man meets brand


Med ny slogan, "The Coke side of life" går Coca Cola inn i enda en ny fase. Også på nettet. Man skal starte (har allerede startet?) en side hvor innholdet skapes av brukerne for brukerne, og bl a innholde konkurranser mellom bidragsytere. "It will give consumers themed challanges to focus their creativity and provide tools to elaborate and make public their personal ideas." Eksempel: "Tell the world about you and what your essence is." (gjennom å bruke video clips, bilder etc) Hver måned vinner 1 person 5000 us dollars.
Man prøver altså å ta merkevaren som en personlig en-til-en opplevelse på allvor. Her får brukere muligheten til å utforme coca-cola(.com) basert på den egne personlige mekevarerelasjon. Og leke med merkevaren sammen med andre brukere i et eget univers.
Coca Cola involverer og engasjerer. Kanskje tror jeg som brukere at jeg betyr noe for Coca Cola. At jeg er like viktig for Coca Cola som coke er for meg. Og da blir det jo ganske interessant.
Lurt.

Coke-faser vi trode vi hadde glemt:
1886: Drink Coca-Cola
1929: The Pause That Refreshens
1963: Things Go Better With Coke
1971: I'd Like to Buy the World a Coke
1979: Have a Coke and a Smile
1982: Coke Is It
1990: You Can't Beat the Real Thing
1993: Always Coca-Cola
2000: Coca-Cola. Enjoy
2001: Life Tastes Good
2003: Coca-Cola...Real
2005: Make It Real
2006: The Coke side of life

(Hva skjedde mellom 29 og 63? Laaaang pause, mye coke???)