Handelsbanken kör med lokal marknadsföring (se mitt förra inlägg). Sparebank 1 satser på blogg (klicka över).
Som vanligt är det inga kommentarer till inläggen, och jag är lite osäker på vad man egentligen vill. "Om penger og livet..." är ju tillräckligt generelt till att kunna innehålla det mesta – men hur förväntar man sig att den ska fungera? Vem är målgruppen? Vad är syftet? Varför ska jag läsa den? Varför ska jag läsa/involvera mig i en blogg från min bank?
Upplever lite att blogg är som när hemmasidorna dök upp - måste ha det, men varför är vi inte helt säkra på.
Så frågan är; hur man ska utnyttja bloggen – entertainment, informasjon, försäljning, image, kunddialog...?
En ensam blogg bygger inte ett brand. Men med riktig plats i riktig miks så... Ska vi ta bloggen seriöst och inkludera den i marknadsplanen, eller fortsätta att lämna den til entusiasterna. Så länge entusiamen lever, lever bloggen...?
Eller?
No comments:
Post a Comment