Oct 2, 2008

where do I come from?

Följ med på TV4 i januari 2010 och upptäck min historia.

Klippt från hd.se:

"Dick Harrison, historiker och professor vid Lunds universitet, är just nu inblandad i TV4:s största satsning någonsin. Programmet heter “Sveriges historia” och målet är att ta med hela svenska folket på en resa från stenåldern till nutid.

Som guide får vi Dick Harrison, som med sitt kunnande och sin speciella berättarteknik ska fånga tv-tittaren.

- Programmet kommer att innehålla minst 15 timmar. Inspelningen tar ett och ett halvt år. Just nu finslipar vi manus och vi är redan igång och filmar. Enligt planerna ska det sändas på bästa sändningstid med start i januari 2010, säger Dick Harrison."

"Han lovar att även släktforskningen får sin beskärda del i det kommande tv-programmet.

- Bland annat ska det undersökas var jag och Martin Timell har våra rötter, var vi härstammar ifrån. Det blir en parallell historia i programmet, berättar Dick Harrison. Och jag kan berätta att jag hittat en del kända släktingar till mig i det förflutna. Men det får ni se i TV4 under 2010. Det vill jag inte avslöja nu…"

Jag vet redan att Uno Svenningsson är typ 3-(4?)männing till mamma. Vem kan det mer vara? Dör av spänning.

No comments: